Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 38
Pokaż wszystkie komentarzeCo za bzdura! To może wyjaśnij dlaczego lepiej? Jeśli silnik jest przeznaczony do spalania benzyny 95 oktanowej to wlewanie do niego 98 oktanowej zupełnie nic mu nie daje (w tej sytuacji takie paliwo jest po prostu na wyrost). Problem pojawiłby się wtedy gdybyś do silnika przystosowanego do 98 wlał 95 ale na szczęście wszystkie silniki motocyklowe pracują na paliwie 95 (wystarczy spojrzeć do instrukcji obsługi dowolnego motocykla, pod warunkiem że nie jest to motocykl z dieslem) tak więc przepłacanie za 98 jest kompletnie bez sensu! Lepiej już zalać silnik olejem, który dobrze dba o jego higienę niż tankować paliwo, którego detonacja następuje przy wyższych ciśnieniach,a które i tak w naszych motocyklach nie występują. Jesteś pr-owcem jednego z koncernów, że starasz się ludziom wciskać kit?
OdpowiedzOd dwóch lat leję wyłącznie 98 oktanów do suzuki Vstrom 650, chyba że nie mam możliwości lać takiej bo w danym kraju jest niedostępna. Efekt - świece zmieniam 4 tys km później niż zaleca producent i nadal są w dobrym stanie. Nie ma na nich tyle nagaru ile miałem lejąc w poprzednich motocyklach 95. Jeśli rzeczywiście masz instrukcję obsługi do swojego motocykla, to zauważysz, że tam będzie napisane, żeby lać benzynę nie niższą niż 95oktanów a nie wyłącznie 95 oktanów. W ciągu roku robię około 20 tys km, jeśli lejąc lepsze paliwo mogę przedłużyć idealny stan silnika choćby o rok, to uważam ze warto.
Odpowiedzto o niczym nie swiadczy. bo ja mam zalecenie wymiany swiecy co roku a jeżdze 2 lata na jednej ;) i wykręcam wciąz w pełni sprawną a leje tylko 95tke i co ty na to ?
Odpowiedz